Robotkanje za celotno generacijo OŠ Zbora odposlancev
Skozi izobraževanje osnov “robotkanja” z roboti WeDo 2.0. je Podjetniški inkubator Kočevje v letošnjem šolskem letu 2018/19 za celotno generacijo četrtošolcev OŠ Zbora odposlancev izvedel šest delavnic, kjer so učenci s pomočjo znanstvenih projektov spoznavali tehniko, tehnologijo, naravne pojave, fizikalne pojme in osnove programiranja.
Delavnice sta vodila mentorja iz Podjetniškega inkubatorja Jernej Kalan in AdemIbrahimović.
Otroci so se skozi delavnice naučili veliko zanimivih in poučnih stvari. Najprej so se seznanili z osnovno logiko delovanja robotov in senzorjev. Spoznali so Maxa in Mio, Lego znanstvenika, ki sta jih spremljala in vodila skozi celoten tečaj. Izvedli so vajo, skozi katero so spoznavali sile, ki delujejo na predmet ter ugotavljali, kako pomagajo pri premikanju. Opravili so tudi vajo, skozi katero so zgradili formulo in poizkušali zadevo z različnimi prenosi moči.
Na eni izmed delavnic so zgradili napravo, ki simulira različne stopnje potresov in ugotovili, pri kateri stopnji se bo Lego zgradba porušila. Ob tem so se dotaknili različnih vprašanj o potresu – kaj povzroči potres, kakšne so posledice, kako znanstveniki ocenijo moč potresa, kako potresi delujejo na stavbe,….
Z modelom žabe, ki se je premikala in oglašala, so otroci spoznali življenje žabe. Spoznavali so vlogo živali v naravi in ugotavljali razliko med vetrocvetkami in žužkocvetkami. Otroci so si najprej ogledali filmček, nato pa zgradili model čebele, ki je opraševala cvetlice. V naslednji vaji so raziskovali različne scenarije, ki jih lahko povzroči voda. Učenci so zgradili napravo – umetni jez, s katero so simulirali kontrolo nivoja vode in s tem preprečili poplavo. Skozi delavnice so mladi nadobudneži spoznavali različne službe, ki nam priskočijo na pomoč v primeru težav in naravnih katastrof. Tečajniki so tako zgradili model helikopterja in simulirali reševanje ali dostavo potrebnih stvari med poplavo.
Na zadnji delavnici so otroci spoznavali kaj vse lahko počnemo z rokami, kakšna je vloga mišic na roki, kako si pri vsakodnevnih opravilih pomagajo ljudje s težavami pri gibanju,… Cilj vaje je bil izdelati ročno protezo, ki bo osebi omogočila dvigovanje predmetov. V drugem delu zadnje delavnice pa so otroci prosto in s svojo domišljijo zgradili svojega robota ter ga tudi sprogramirali, da se je ta premikal in vrtel.
Skozi igro reševanja različnih nalog so otroci krepili lastno razmišljanje, socialne veščine, analitično mišljenje ter ob vsem tem nadvse uživali.