Izobraževanje za učitelje z roboti KUBO

Podjetniški inkubator Kočevje je v septembru 2019 pričel z izobraževanjem učiteljev za delo s KUBO roboti. Učitelji bodo tako lahko z uporabo KUBO v prihodnje samostojno poučevali osnove programiranja. Tokratnega izobraževanja se je udeležilo več kot štirideset učiteljev iz OŠ Ljubo Šercer, OŠ Ob Rinži ter OŠ Stara Cerkev in OŠ Zbora odposlancev.

Izobraževanja vodita mentorja iz Podjetniškega inkubatorja Kočevje, Jernej Kalan in Adem Ibrahimović.

Mentorja sta učitelje po korakih seznanila, kako poteka tovrstno izobraževanje.

V prvem razredu učenci ne sestavljajo robotov pač pa so osredotočeni na delovanje preprostega robota, ki sledi nizu ukazov. Priporočljivo je, da so učenci razdeljeni v pare, saj je eden od ciljev izobraževanja tudi sodelovanje med otroci.Programiranje s KUBO robotije v prvem razredu razdeljeno na štiri lekcije. V prvi lekciji se učenci seznanijo z delovanjem ploščic TagTiles z oznako gibanja ter na zemljevidu aktivnosti naredijo pot po kateri se lahko premika KUBO.  V drugi lekciji morajo učenci že sestaviti nalogo ter jo razložiti svojim sošolcem. Ob tem si lahko izmislijo zgodbe, ki se ujemajo z nalogo in jo ravno tako razložijo sošolcem. Tretja lekcija je sestavljena iz gradnje podprograma (naloga v nalogi) ter zgodbe , ki se ujema s podprogrami. Ob vsem tem neprestano poteka pogovor in razlaga med samimi učenci o nalogi. V četrti lekciji se učenci spoznavajo z zankami in parametri. Zanke omogočajo ponavljanje določenih zaporedij s pomočjo ploščice za parametre. 

V drugem razredu otroci znanje dopolnjujejo s paketi KUBO programiranja, kjer imajo večje število ukazov in hkrati večje število izvedenih operacij.

V tretjem razredu pa znanje dopolnjujejo z osnovnimi in dopolnjenimi paketi.

Zveni težko in zahtevno, vendar ni. Učenci iz OŠ Zbora odposlancev Kočevje, ki so bili v lanskem šolskem letu s strani inkubatorja pri učenju programiranja “poskusni zajčki”, so ob nalogah uživali in z lahkoto premagovali vse ovire.

Pomembno je poudariti, da se otroci ob igranju z robotkom lahko marsičesa naučijo skozi igro. Učitelji jih ob aktivnosti na zemljevidu poučijo o straneh neba, kaj je več kaj je manj, o številih, o prometnih predpisih in obnašanju v prometu, kako narediti zemljevid v merilu,…. “Otroci programirajo brez računalnika, spoznavajo programski jezik ter ob tem spodbujajo domišljijo  in kreirajo zgodbe s pomočjo barvitega KUBO platna,” pojasnjuje Jernej Kalan. KUBO platno je kot nekakšen zemljevid mesta z ulicami, šolo, igriščem in prometnimi oznakami, na katerem otroci s postavljanjem ploščic usmerjajo robotka in ustvarjajo svoje zgodbe.

In kaj o izobraževanju in takšnem načinu poučevanja menijo učitelji?

Blažu Merharju, učitelju OŠ Ljubo Šercer se zdita tako izobraževanje kot nadaljnje poučevanje, ki bo potekalo v njihovi šoli, super. “Všeč mi je, da pri programiranju ni poleg računalnikov. In glede na to, da je kot kaže, programiranje prihodnost, je dobro, da se otroke počasi uvede v to področje, saj bo marsikoga od njih pot zanesla v te vode,” je povedal. 

Z njim se strinja tudi Jan Čibej, ravno tako učitelj iz OŠ Ljubo Šercer. “Zdi se mi, da je to tudi primeren nivo za naše učence, učence s posebnimi potrebami, saj so na preprost način prikazane osnove programiranja. Poleg tega otroci ob teh nalogah razvijajo veščine logičnega razmišljanja,” je še dodal Čibej. 

“Takšno poučevanje je dobro, ker krepi koncentracijo, otroke uči socialnih veščin, saj delajo v skupinah. Uči jih nekaj novega, bolj zanimivega, jih motivira za učenje, ker otroci to bolj sprejemajo kot igro in ne kot učenje,” pa meni učiteljica OŠ Ob Rinži Špela Hribar.

 

Podjetniški inkubator Kočevje je v začetku letošnjega junija skupaj s SRIP Tovarno prihodnosti, po podpisu pogodbe s kočevskimi osnovnimi šolami, pričel z izobraževanjem učiteljev pri uvajanju robotike in programiranja  v prvi triadi osnovnih šol. Otroci bodo tako z novim šolskim letom imeli priložnost med poukom skozi igro osvajati različna znanja in ob tem krepiti logično razmišljanje z roboti KUBO. Izobraževanja z roboti so namreč prilagojena učenju otrok starih od 6 – 9 let in so primerna za uporabo na nepredmetni stopnji. Ob takšnem načinu poučevanja ima učitelj tudi več svobode, na kakšen način predstaviti posamezno snov in kako povezati več predmetov v uporabno znanje.

 

Podjetniški inkubator Kočevje
Trata XIV 6a
1330 Kočevje, Slovenija

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Najdete nas tudi