Karierni sejem Kočevje nam je dal misliti
»Lokalna podjetja kljub covid krizi še naprej investirajo in iščejo nove zaposlene,« je bil eden izmed sloganov oglaševalske kampanje za Karierni sejem Kočevje 2021. Kljub odličnem dosegu ljudi o karierni priložnosti, je bil odziv slabši kot pretekla leta. Je kriva trenutna situacija ali temu botruje izjemno nizka brezposelnost? Kočevska podjetja pozivamo k razmisleku in jih vabimo, da se nam pridružijo pri reševanju problema.
V petek in soboto, 19. in 20. novembra 2021, se je v Športni dvorani Kočevje po enoletnem premoru odvil lokalni Karierni sejem. Potencialne zaposlene je iskalo 16 kočevskih in ribniških podjetij. Ta so objavila skupaj 53 delovnih mest. Prijavljenih je bilo 65 iskalcev zaposlitev, ki so opravili 150 razgovorov s podjetji. Nekaj izmed teh je bilo dnevnih vozačev v Ljubljano, nekateri so prišli iz bližnjih Delnic. Želeli bi si še več prijav, a verjamemo, da ima epidemija posledice tudi glede sprejemanja odločitev o novem delovnem mestu. Naši možgani imajo radi varnost in imajo strah pred nečim novim, neznanim, negotovim.
Lahko je problem tudi drugje. Stopnja brezposelnosti v Občini Kočevje je po neuradnih podatkih oktobra 2021 dosegla novo najnižjo raven, in sicer 11,8%. Nižja brezposelnost in naraščajoče število okužb covid sta vplivala na prijave, a smo bili tako organizatorji kot sodelujoča podjetja zadovoljni z odzivom, predvsem s kvaliteto udeležencev. Je pa to dodatna spodbuda za nas, da še naprej razvijamo in uvajamo nove storitve Karierne točke, ki bodo bolje povezovale lokalna podjetja z možnimi novimi sodelavci.
Pri vsem tem absolutno ni za prezreti perečo težavo (ne)povezovanja mladih in delodajalcev. Problem delno rešujemo s tako imenovanim »job shadowingom«. Letos je 13 dijakov zbralo pogum in se na Kariernem sejmu predstavilo lokalnim kadrovnikom. Ti se bodo odločili, koga bodo sprejeli v podjetje za krajši čas, mu podrobno predstavili vse procese in se na izkustven način (za obe strani) približali k morebitnemu sodelovanju v prihodnje v obliki študentskega dela, štipendije ali celo zaposlitve. Opažamo namreč, da problem ni le v pomanjkanju interesa s strani dijakov, ampak lokalna podjetja ne ponujajo dovolj interaktivnosti, da bi navduševali mlade.
Kako v praksi navdušiti mlade za določeno podjetje bomo naslovili v partnerstvu z Ministrstvom za javno upravo in AmCham Slovenija (op.p. Ameriška gospodarska zbornica). Ta je Občino Kočevje izbralo med tri najboljše v sklopu projekta »Partnerstvo za spremembe«. To pomeni, da nam bodo nudili strokovno pomoč pri iskanju rešitev za boljše predstavitve lokalnih podjetij z namenom boljšega vključevanja mladih. V tem so prepoznali možnost, da družbo spreminjajo na bolje, kar je cilj projekta.
Mlade je potrebno navduševati skozi različna starostna obdobja in jim na različne interaktivne načine prikazati določene poklice, predvsem pa jim pričarati izkušnjo, da so zanimiva podjetja tudi v lokalnem okolju. Brez sodelovanja podjetij bo to izjemno težko. Zato pozivamo vse zainteresirane delodajalce lokalnega okolja, da kontaktirajo Podjetniški inkubator Kočevje in se vključijo v pilotni projekt reševanja omenjenih kadrovskih izzivov. Če jih naslovimo bolje, kot to delajo drugod, bomo lahko dolgoročno uspešni.