Spletna prodaja, Varstvo potrošnikov

Kaj mora startup podjetnik vedeti o Zakonu o varstvu
potrošnikov, če prodaja preko spleta?

Pogodba, sklenjena na daljavo je pogodba, sklenjena med podjetjem in potrošnikom na podlagi organizirane prodaje na daljavo ali sistema opravljanja storitev brez istočasne fizične prisotnosti pogodbenih strank, ki ga vodi podjetje, ki za namen sklenitve uporablja izključno enega ali več sredstev za komuniciranje na daljavo. Besedilo in dejstva so izpod rok uni. dipl. pravnika Nejca Zemljaka, samostojnega pravnika in svetovalca za samostojne podjetnike ter mala in srednja podjetja.

Avtor

Sara K.O.

Datum objave

09.08.2021


Kar mora vedeti podjetnik je, da mora potrošniku prav tako zagotoviti cel kup informacij, kar je namenjeno predvsem temu, da potrošnik ve, s kom in pod kakšnimi pogoji posluje. Naslednja ključna pravica potrošnika pri sklenitvi pogodbe na daljavo, pa je pravica do vračila. Potrošnik ima namreč pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Za podjetnika pa je dobro vedeti, kakšne so izjeme:

• blago ali storitve, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe;
• blago, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
• blago, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe;
• storitve, če podjetje pogodbo v celoti izpolni;
• zapečateni avdio- ali videoposnetki in računalniški programi, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat;
• o dobavi časopisov, periodičnega tiska ali revij razen pri naročniških pogodbah za dobavo takih publikacij;
• o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat;
• o dobavi blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti;
• sklenjenih na javnih dražbah;
• o dobavi digitalne vsebine, ki se ne dostavi na otipljivem nosilcu podatkov.

»Za manjšega podjetnika, ki se loteva spletne prodaje, je ključno, da se prodaje loti na platformi oziroma aplikaciji, ki spoštuje vsa pravila povezana s takim načinom prodaje.«

Nejc Zemljak, dipl. pravnik

Če gre za takšno izjemo, mora o tem prodajalec predhodno obvestiti potrošnika, da vračila zaradi te izjeme ne bo dopuščal.

V primeru odstopa od pogodbe podjetje nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrne vsa prejeta plačila:

• z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva
• Pri prodajnih pogodbah lahko podjetje zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če podjetje ponudi možnost, da samo prevzame vrnjeno blago.
• Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga, razen če te stroške krije podjetje ali če podjetje predhodno ne seznani potrošnika, da ga bremeni ta strošek.
• Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

Nabor pravnih pravil, ki jih je potrebno upoštevati je torej pester, ne pa neobvladljiv. Za manjšega podjetnika, ki se loteva spletne prodaje, pa je ključno, da se prodaje loti na platformi oziroma aplikaciji, ki spoštuje vsa pravila povezana s takim načinom prodaje. Za podjetnika je torej ključno, da od razvijalca zahteva spoštovanje teh pravil, kar običajno razvijalci že sami storijo.

Glede pravic potrošnikov pri spletni prodaji pa mora poskrbeti za tak poslovni model, ki bo upošteval vse zakonske omejitve. Te omejitve pa lahko postanejo tudi prednost ponudnika, če potrošniku ponudi učinkovito in hitro varstvo njegovih pravic.

Nejc Zemljak je doštudiral pravo na Pravni fakulteti Univerze v Mariboru leta 2007, leta 2018 pa je opravil tudi pravosodni izpit. Tokom svoje kariere se je ukvarjal z delovnim pravom tako v javnem sektorju, kot v zasebnem sektorju, poleg tega pa deluje na področju javnega prava, prava javnih naročil ter civilnega prava. V preteklosti zaposlen kot pravnik v Slovenski vojski, Občini Kočevje in Komunali Kočevje d.o.o., pa tudi kot sodniški pripravnik na Okrožnem sodišču v Ljubljani in odvetniški kandidat, sedaj samostojni pravni svetovalec. Najdete ga na email naslovu: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..


V okviru projekta SIO-KOCEVJE-2020-22, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, izvajamo aktivnosti: Promocijsko-motivacijski dogodki, Informiranje in svetovanje, Tematski dogodki, Mentorski program, Svetovanje ekspertov. Podjetniške delavnice in intervjuji so del teh aktivnosti.

Podjetniški inkubator Kočevje
Novomeška cesta 16
1330 Kočevje, Slovenija

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Najdete nas tudi