Brez blagovne znamke ni produkta, brez produkta
pa ni embalaže
“Embalaža je kot češnja na vrhu torte vsake blagovne znamke.” pravi Anja Korenč, oblikovalka embalaže pretežno za prehrambeno industrijo. Med pogovorom nam je razkrila, kaj je po njenem mnenju bistvo dobre embalaže.
Sara K.O.
05. 07. 2021
1… Kakšna je funkcija embalaže produkta?
Embalaža je medij, ki ima svoje pomembne funkcije: produkt, ki je v njem, ščiti, komunicira s kupcem ter kupcu podaja pomembne informacije o produktu. Funkcij je vsekakor še več in se lahko razlikujejo glede na vrsto embalaže, na izdelek, ki je v njej, in kaj z embalažo želimo doseči. Je pa vsem embalažam nekako skupno, da na njih ne sme sloneti celotno breme za uspeh izdelka na polici. Embalaža mora pravilno odražati vrednote blagovne znamke.
Blagovna znamka je kombinacija vrednot, ki jih potrošniku prinaša, izkušenj in čustev, ki jih potrošnik skozi njo doživi, ter tona komunikacije in vizualnih elementov, ki jih lastnik blagovne znamke nastavi, s ciljem oblikovati osebnost znamke in dosegati njeno pravo ciljno skupino.
Se pravi tisto, kar ljudje o njej govorijo in ne tisto, kar mi mislimo, da je. Pomembno je, da našemu kupcu oz. potrošniku prisluhnemo. Prav tako se ne smemo bati blagovne znamke spreminjati oz. nadgrajevati, če opazimo, da bi za boljši uspeh na trgu to bilo potrebno. Slednja je namreč živa stvar, ki se razvija in napreduje.
Trg nam lahko kmalu po lansiranju nove blagovne znamke ali produkta pokaže čisto drugačne rezultate ali vzorce, kot smo jih pričakovali. Na nas pa je, ali bomo to prepoznali kot priložnost, ali pa bomo šli z glavo skozi zid.
»Trajnost je eden izmed trendov, ki bodo prehrambno industrijo zaznamovali v celoti in ne samo z vidika embalaže.«
Embalaža je medij in je zaščita. Medij je zato, ker s potrošnikom komunicira na raznorazne načine. Zaščita pa zato, ker ščiti produkt pred zunanjimi vplivi, kar pa je tudi njena primarna vloga.
Snovanja embalaže se moramo lotiti na pravilen način in šele na to, ko naši blagovni znamki postavimo trdne in smiselne temelje, ter si odgovorimo na pomembna strateška in branding vprašanja.
Vrste embalaž lahko razčlenjujemo glede na materiale, oblike, funkcije. A nekako najbolj osnovna in preprosta razčlenitev je na primarno in sekundarno oz. na primarno, sekundarno in terciarno embalažo.
Primarna embalaža je tista, ki pride v stik s produktom. Sekundarna pa je običajno transportna, torej tista, v katero se nahajajo primarne embalaže.
V primeru, da imamo še terciarno, je razdelitev sledeča; primarna je še vedno tista, ki pride v stik s produktom, v sekundarni se nahaja primarna in je ta tista, ki je prisotna na polici (primer: lonček od kreme v dodatni škatlici), terciarna pa je potem transportna.
Dobro oblikovana embalaža je tista, ki produkt ustrezno zaščiti in ki dobro prodaja.
Ne iščimo unikatnosti, iščimo diferenciacijo. Bodimo drugačni in dovolimo si hoditi po robu.
Nedvomno trajnost. Trajnost je eden izmed trendov, ki bodo prehrambno industrijo zaznamovali v celoti in ne samo z vidika embalaže. Izrednega pomena je, da začnemo na naš planet misliti na vseh področjih naših življenj. Mislim, da je že skrajni čas.
Pri embalaži se bo po mojem mnenju trajnost najbolj kazala preko materialov in preko vidika ponovne uporabe.
Anja Korenč je specializirana grafična oblikovalka za oblikovanje embalaž (predvsem živilskih izdelkov) že skoraj 10 let. Že nekaj let tudi intenzivno sodeluje s tehnološkimi parki in podjetniški inkubatorji. Želi pomagati start-up podjetjem pri zasnovi blagovne znamke in predvsem jim podati ustrezne smernice za oblikovanje zunanjega izgleda njihovih produktov. Odlikuje jo misel: »Embalaža je v povezavi z blagovno znamko, kot češnja na vrhu torte.«. Najdete jo na email naslovu Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali LinkedInu.
V okviru projekta SIO-KOCEVJE-2020-22, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, izvajamo aktivnosti: Promocijsko-motivacijski dogodki, Informiranje in svetovanje, Tematski dogodki, Mentorski program, Svetovanje ekspertov. Podjetniške delavnice in intervjuji so del teh aktivnosti.
Podjetniški inkubator Kočevje
Novomeška cesta 16
1330 Kočevje, Slovenija
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.